COMUSK JAPAN
J-Music, Anime OST, Hololive Update & DL

[Album] Aimyon – Hitomi e Ochiru yo

あいみょん – 瞳へ落ちるよレコード // Aimyon – Hitomi e Ochiru yo 

「初めてアルバムを作るみたいな気持ちで、遊びながら楽しんで作りました」と、あいみょんはApple Musicに語る。

前作『おいしいパスタがあると聞いて』から2年、J-Popシーンの最前線を走るあいみょんが発表した4作目のフルアルバム『瞳に落ちるよレコード』。「とにかく今一番聴いてほしい楽曲を詰め込んだアルバム」と語るあいみょんは、今回も自然体で音楽を楽しみ、13曲の印象的な歌を生んだ。彼女は言う。「岡山に行って曲を録ったりしたんですよ。お世話になってるエンジニアさんがいつも岡山から東京に来てくださっているので、今回は逆に私たちが岡山に行っちゃう? みたいな感じで、2曲レコーディングしてきました。まるで学生みたいというか、何でもありな感じで楽しくてウキウキしてました」

楽曲の作り方もさらに自由に、大胆になっている。ソングライティングする上では「特に歌い出しは大事。歌詞の1行目は、インパクトのある言葉を無意識で選んでいるかもしれない」と言う。そのために独自のメソッドを編み出した。「インパクトのある歌い出しなんて考えても思いつかないので、ギターのコードを鳴らしたら何か絶対言わなきゃいけないというルールを自分の中で作りました。ギターがジャンと鳴ったら“あんパン”でも“食パン”でも何でもいいから言葉を出して、それを使って絶対曲を作るっていうルール。最近はそういう作り方ばかりしてます」

『瞳に落ちるよレコード』というユニークなタイトルも、あいみょんのひらめきから生まれた。「人の黒目ってレコード盤っぽいなと思って。瞳にコンタクトを入れるみたいに、瞳にレコードを落として体の中で響いたら面白いなと思います」。ワクワクした瞳でそう語るあいみょんに、以下、いくつかの楽曲を解説してもらおう。

初恋が泣いている 

ベランダが大好きで、ただそれがきっかけでできた…というのも変だけど(笑)、ベランダを眺めている時にできた曲です。私は生活の中から楽曲ができることが多いので、生活と密着した歌が知らず知らずのうちに多くなってると思います。(コロナ禍で)外出を規制された時期も相変わらず曲を作り続けていられたので、私はやっぱり外から得るものより、自分の生活で得たもので楽曲を作るタイプなんやなって気付かされました。

強くなっちゃったんだ、ブルー 

私は大体、ほんまに何も考えてない時に急に思いつきで作詞作曲をし始めるんですけど、この曲は思い浮かんだ一人の女性を俯瞰(ふかん)で見て書いてる感じでした。途中で“ジャックな心”という言葉が出てきた時に、変な言葉をいっぱい入れようという発想に切り替わって、“アングラ”とか“逢瀬”とか、普段生活で使わない言葉を使ってみました。こういう横ノリの楽曲はあまり自分の中から出てこないので、私の中でもかなり貴重な曲です。

3636 

実際に好きな人と宅配ボックスで「3636」の暗証番号で物を預け合っていたことがあり、その経験プラス妄想で書きました。このアルバムの中で一番私の生活臭が詰まった曲かもしれないです。今回のアルバムの楽曲はもちろんすべて大好きですけど、中でもこの曲はとにかくみんなに聴いてほしい。歌詞も楽しんでもらえるかなと思います。

神秘の領域へ 

若気の至りをテーマにした歌詞なので、演奏もちょっとポンコツに、バカっぽくやってみようと思いました。それで、ギターがすごく上手な真壁陽平さんに「下手くそっぽく弾いてください」というオーダーをしました。私のハモリのコーラスも、あえて音を合わせてないんですよ。数年後に自分で聴いた時に「ああこれ若気の至りやったな、遊び過ぎたな」って思えるような楽曲になればと思って。

インタビュー 

合同取材をイメージして書きました。スカスカな拍手に皮肉がいっぱい入ってます。今回のアルバムは最後に「インタビュー」と「愛を知るまでは」を並べて入れたことにすごく意味があるような気がしています。このアルバムの中で、最後の2曲だけちょっと違った一面を持った感じがあります。


I felt like I was making an album for the first time, playing around and having fun while making it,” Aimyon tells Apple Music.

Two years after her last album, “I heard there was delicious pasta,” Aimyon, who is at the forefront of the J-pop scene, released her fourth full-length album, “Hitomi ni Ochiruyo Record”. Aimyon, who says, “This album is filled with the songs I want you to hear the most right now,” enjoys music in a natural way and has produced 13 impressive songs this time. She says, “I went to Okayama to record the songs. I went to Okayama to record the songs. The engineer who has been helping us always comes to Tokyo from Okayama, so this time it was like, “We're going to Okayama, too,” she says. It was like we were students. It was like we were students, and we had fun and were thrilled to be able to do whatever we wanted.

The way they write songs has become even freer and bolder. In songwriting, “The beginning of a song is especially important. In the first line of a lyric, I may subconsciously choose words that have a strong impact,” he says. To achieve this, he has developed a unique method. I can't think of a way to start a song with impact, so I made a rule in my mind that I must say something when I hear a guitar chord. When the guitar goes “bang,” I say “anpan” or “shokuban” or whatever, and then I make up a song using that word. That's the way I've been making music lately.

The unique title “Hitomi ni Ochiruyo Record” was also born from an inspiration from Aimyon. Aimyo's idea for the unique title, “Pupils Fall Into Records,” also came from an idea she had. I thought it would be fun to drop a record in your eyes and have it resonate inside your body, just like putting contacts in your eyes,” she says with excited eyes. With excited eyes, Aimyon explains some of the songs below.

First Love is Crying

I love balconies, and it's strange to say that it just came about... (laughs), but this song was created while I was looking out over the balcony. I often create songs from my life, so I think that many of my songs are unintentionally closely connected to my life. (Even when I was restricted from going out (due to the Corona Disaster), I was able to continue writing songs as usual, which made me realize that I am the type of person who writes songs based on what I get from my life rather than what I get from outside.

I'm getting stronger, Blue.

I usually start writing lyrics on a spur of the moment when I have nothing else in mind, but this song was written from a bird's eye view of a woman who came to mind. When the phrase “jacked up heart” came up in the middle of the song, I thought of putting in a lot of strange words, such as “underground,” “meeting,” and “meeting,” which are words that are not used in everyday life. I tried to use words that I don't usually use in my daily life, such as “underground” and “meeting. This kind of side-splitting music doesn't come out of me very often, so it's a very valuable song for me.

3636

I wrote this song based on the experience of leaving things at a delivery box with a person I liked using the code “3636”, plus my imagination. It may be the song that contains the most of my life smells in this album. Of course, I love all the songs on this album, but I just want everyone to listen to this song. I think you will enjoy the lyrics as well.

Into the Realm of the Mysterious

Since the lyrics are about youthful indiscretion, I thought I would try to play it a bit clunky and silly. So I asked Yohei Makabe, who is a very good guitarist, to please play the guitar like a clod. I didn't even try to match the sound of the chorus of my hammoly. I wanted the song to be one that, when I listen to it a few years from now, I will think, “Oh, that was a youthful indiscretion, I played it too much.

Interview

I wrote this interview with the image of a joint interview. There is a lot of irony in the scanty applause. I feel that it is very meaningful to put “Interview” and “Until I Know Love” side by side at the end of this album. I feel that the last two songs are the only ones on this album that have a slightly different aspect to them.

Tracklist:

  1. 双葉
  2. スーパーガール
  3. 姿
  4. 初恋が泣いている
  5. 君のこゝろ
  6. 3636
  7. 強くなっちゃったんだ、ブルー
  8. 桜が降る夜は
  9. ペルソナの記憶
  10. ハート
  11. 神秘の領域へ
  12. インタビュー
  13. 愛を知るまでは

Password: Comusk Japan

MP3 Download [120.41 MB]

Post a Comment

All post has no broken link or error file so dont hesitate to download and the pasword is "Comusk Japan" without: "
Comusk Japan starts new journey please read the Announcement and try to look the new posts, the old post we only repair the music.
Do not post active link and we will not respond an anonymous, only Google Account Profiles!